Foutcodes
We kunnen vrijwel alle motor gerelateerde storingen uitschrijven
Adblue
Adblue is een emmisie verlaagde maatregel om de uitstoot van de C02 te verlagen. Vaak uitgerust op bedrijfswagens en personenauto's met diesel motoren. Dit is alleen in praktijk een erg storingsgevoelig systeem. Wanneer deze defect raakt, is er een dure reparatie nodig. De kosten hiervan kunnen varieëren tussen de 300 tot 2500 euro. Wij kunnen deze softwarematig verwijderen. Je bent dan direct af van dit storingsgevoelige systeem!
Foutcodes:
- P20AC
- P20B9
- P20BA
- P20BB
- P20BC
- P20BD
- P20BE
- P20C1
- P20E8
- P20E9
- P20EA
- P20EE
- P203A
- P203B
- P204F
- P205B
- P205C
- P205D
- P208E
- P208F
EGR
De EGR klep is een systeem dat een gedeelte van de uitlaat gassen terug naar je inlaat stuurt om opnieuw verbrand te worden. Je leest het goed. Deze klep stuurt je vieze uitlaatgassen terug je motor in. Hierdoor raken verschillende onderdelen vervuild door roet, olie, en uitstootgassen denk hieraan aan je; gasklep, turbo, kleppen. Na het uitschakelen van dit systeem zal de motor zuiniger en gezonder lopen!
Foutcodes:
- P2141
- P2142
- P2143
- P2144
- P2145
- P2413
- P3103
- P0400
- P0401
- P0402
- P0403
- P0404
- P0405
- P0406
- P0407
- P0408
- P0409
- P0489
Roetfilter/OPF
Een roetfilter/OPF verlaagt de uitstoot van fijnstof. Roetfilters zijn te vinden bij dieselmotoren en de OPF op moderne benzine motoren. Roetfilters raken door verschillende redenen defect. Een reparatie hiervan kan variëren tussen 1000 tot 3000 euro. Veel kiezen ervoor om deze software matig uit te schakelen.
Dit is uiteraard legaal wanneer er fijnstof belasting wordt betaal!
Overige storingen
We kunnen vrijwel alle foutcodes softwarematig verwijderen. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden